Happy fashion, companies, styles and antifashion

Happy fashion, companies, styles and antifashion

Happy fashion, companies, styles and antifashion

Catalogue
Autori vari a cura di Emanuele De Donno / Luca Pucci prefazione di Maria Luisa Frisa, 2012
ed. Viaindustriae publishing
b/n & colors | pp. 272 | price 15,00 € | italian/english
ISBN 978-88-97753-05-6

E_
From the story of Umbrian fashion companies, to styles, to cloth activism, to antifashion aspects, this book explores a thirty-years happy period from the 60s to the late 80s. It examines 30 years of enthousiasm, materials, design and style innovation. The euphoric mood often influences the design: sinuous dresses, coloured fabrics, extravagant models. “Happy Fashion” considers how that creative and consumeristic society period shaped a new lifestyle, a new way of understanding the work of fashion, a new vision of clothing.

I_
Dalla storia delle aziende di moda umbre, agli stili, all’attivismo dell’abito, agli aspetti dell’anti-moda, questo libro esplora un periodo felice di trent’anni dagli anni ’60 alla fine degli anni ’80. Esamina 30 anni di entusiasmo, materiali, design e innovazione di stile. L’umore euforico influenza spesso il design: abiti sinuosi, tessuti colorati, modelli stravaganti. “Happy Fashion” considera come quel periodo della società creativa e consumistica ha modellato un nuovo stile di vita, un nuovo modo di comprendere il lavoro della moda, una nuova visione di abbigliamento.